Even voorstellen.

13 februari 2022 - Kópavogsbær, IJsland

Ik zal mezelf even voorstellen, misschien ken je mij of ons wel. Wij zijn Mel&Mel, namelijk Melvin & Melanie. In de jaren dat we elkaar kennen (17 jr) hebben we soms gekke ideeën om op eens ergens heen te gaan. Dat kan soms jaren of maanden over heen gaan, maar kan soms ook enkele uren of minuten kosten. Als het niet in onze kont zit dan zit het wel in onze bol 🤪. Met de jaren zeggen we ook vaker we weten niet waar onze benen liggen vanavond.

mijn man Melvin is vliegtuigonderhouds monteur ( hele mond vol) maar daardoor kan die soms uitgezonden worden naar een ander land. Om even “tijdelijk” in te vallen of vakantie opvang. Door de jaren heen hebben we wel eens een weekendje weg. Meestal reis ik hem dan na om te zorgen dat die ook wat relax het weekend door komt en ik weer een stukje erbij heb geleerd. Met de jaren heen, is Melvin in Keulen voor zeer langere tijd geweest en ging ik alleen leren reizen. Eerst onder begeleiding met Melvin. Aan 1 oor en soms stap je op eens in een verkeerde trein. Maar meestal kwam ik aan op de juiste plek.

Zo ben ik ook alleen naar Zweden 2x gereisd. Naar Leipzig met een overstap in Frankfurt. Dat was nog even aan poten 😅 vertraging bij ene vliegveld zorgt er voor dat andere vliegtuig minder over stap heeft. Mijn Engels helemaal niet zo goed. Verstaan wel maar spreken sta ik soms met een mond vol tanden. Duits spreek ik makkelijk wat Nederlands en duits door elkaar en je hebt zo beetje kloppend verhaal.

Met een lekkere gebekte man en die alle mans vriend is en biertje hier en daar, komen ook de mooiste verhalen bij collega’s los. Waar onder ook een verhaal van waar kom je vandaan? En wat voor omgeving je bent opgegroeid. Zo doende dat wij dus ook een goede vriend, hebben uit IJsland 🇮🇸.

Tijdens de carona tijd (2jr) hebben we gewoon niet gereisd we durfde dit niet aan. Eigelijk stond ons hoofd er niet naar, waardoor we IJsland echt op ons No 1 stond. Eigelijk voor de carona hadden we zo iets, ja leuk voor een keer of uhmm eens een weekend weg kan wel. Maar eigelijk nooit door gepakt. Tot dat we voor Melvin zijn verjaardag moesten bedenken wat gaan we doen ? We zijn vaker weekendjes weg geweest in Nederland ( daar later meer over). Maar zullen we eens weg gaan, echt weg gaan! Zweden ja kan Stockholm, maar lijkt het beetje op werken ?! Uhm ik zei uit het niets ik schrok, ik er van zullen we IJsland doen.
zo kwam ons idee om te appen met beste wel goede vriend. Voor je wist had je de tickets geboekt, uhmm nee bedoel.. apart hotel geboekt en nog geen vliegtickets geboekt. 😂 maar eerste wat deden was uit vinden wat gaan we zien. Nou dat ga ik voor jullie in de volgende vakantie blog schrijven. Lezen jullie mee ?!

groetjes, Mel en die andere Mel kijkt een film