Vrijdag 11/2/2022 dag 1

14 februari 2022 - Kópavogsbær, IJsland

7FEC8F62-C516-474C-81CF-38084ADF8043Dag 1 11/2/2022

poeh hé, was vanmorgen vroeg zeg, gisteravond hadden we samen avond dienst. En vandaag ook nog eens super vroeg op. Was even pittig. De aderline stroomde duidelijk door onze aderen. Natuurlijk vanwege de C maatregelen moeten we mondkapje op doen. Snel wat eten (ontbijten ) bij de gate en dan weer mondmasker op. En natuurlijk een selfie.

5511DE82-0190-4659-AF31-BC8896C749B2In het vliegtuig vinden we zelf fijn om een medisch mondmakser te dragen.
vooraf moet je wel een spoed test doen al heb je alle 3 prikken gehaald. Maar toch het idee. Dat dat was even af zien in het vliegtuig. 3 uur in de lucht ✈️.

464C7BCD-C3F5-4B90-99E7-003FB943E748Melvin is al vertrokken voor dat het vliegtuig is vertrokken 🤣. We vertrokken van de Polderbaan. Dat is best een einde taxiën. Helaas hadden wij geen raampje echt stom 😔. Productie foutje ?! Ieder geval hebben we beide even onze ogen dicht gehad.

We vlogen heen met Transavia vanwege de mooie tijd heen (8.00 uur ochtend) en we vliegen dinsdag 15/2/2022 in de ochtend met Iceland air vanwege de mooie tijd. (Trans vliegt niet op dinsdag 😬)

aangekomen op IJsland was het super makkelijk geregeld namelijk, uitstappen, koffer band en toen dachten we hè we zijn er al door heen. Nee we moesten onze streepjescode laten zien. Dit is het bewijs dat je bent gevaccineerd en negatief getest bent. (dit formulier moet je vooraf invullen. Voor vertrek). Oja even geld pinnen. Jaa goede ze betalen hier in kronen. IJslandse kronen. Dus 115€ is 16.307 IJslandse kronen. Dus ik voel mij schat hemeltje rijk 🤑💰💱. Dat gevoel is snel weg als je in de supermarkt bent 🤭(hier later meer over)

En toen waren we echt in IJsland. Wowww wat een sneeuw.. en ohhhh wat lijken ze toch allemaal op Vikingen 😂🤭. Ieder geval zoek sixt de auto verhuur bedrijf.. oh daar loopt iemand. Uhmm sixt de auto verhuur bedrijf jaa dat is daar heen en daar heen dan de bus en dan stop 1 oké prima. Echt goed geregeld en netjes alles op orde en we hebben de auto.

We reden heel onhandig met onze telefoon en negatitie in onze hand onderweg naar hotel appartement toe. Aangekomen, bleek dat we pas 15 uur in mochten. Oeps, even wat eten om de hoek. Toen door, met de auto naar de waterval.

2123535F-EDDA-48AD-90DF-48C62782718F Waterval De Skógafoss

is een 60 meter hoge en 25 meter brede waterval in het zuiden van IJsland niet ver van het plaatsje Skógar

was een mooie omgeving en zeker een mooie waterval.

we reden door de bergen heen, alles zag er zo mooi uit. Zo mooie omgeving zo ruw maar ook zo anders als de Alphen of Oostenrijk.

4E44222C-8B4A-41A7-833E-1C2873E78852

8ECA5596-7E61-4E5B-9379-2837CCB5E7CAOnderweg hadden we niet idee dat het echt laat was maar rond half 10 in de ochtend gaat de zon pas op en rond half 7 in de avond gaat de zon onder waardoor je op sommige dagen als het mooi weer is best lang licht kan hebben. Vergeleken met Nederland was dit al iets heel anders.

C2324316-5402-48F1-9AB4-25F16A9B0ADFIk had 1 wens voor dat ik naar IJsland ging. En dat was IJslandse pony’s te zien in het wild. Zo doende was mijn wens al snel waar gemaakt. (Hier later meer foto’s van)

Snel een hapje eten halen bij de supermarkt. Bleek de supermarkt om de hoek al gesloten te zijn. Op naar een andere supermarkt die wel open is. want er blijkt vanavond noorderlicht te zien (nog een wens van ons)

1E68AC98-63CC-4A99-8DEB-42BB4B20B34BSnel wat eten maar we hadden onze laatste hap naar binnen geschoven en we zagen de apps van noorderlicht al up date. Snel naar buiten deze foto is gemaakt net 1 stap buiten de deur van hotel appartement. Vlug de auto in. 🚗 💨

9A53A12A-578B-4E95-90CE-F97EE64B9B4AJaa prachtig was dit 😍😍. Zo dat hebben we maar even in onze zak.
Douchen en naar bed want morgen wordt het weer een leuke dag.

Veel liefs, 💋